تبلیغات
مرجع خبری خودرو
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو - فهرست گران ‌ترین خودروهای دنیا کد افکت متن
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو
"رسانه ی خبــــــری خودرو "وابسته به منابع رســــــمی

* تیتر بهترین و داغ ترین خبر های روز را این جا بخوانید *

 

 

beautifulcars


Create your flash banner free online
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

محل تبلیغات شما

*************************************************************
مرجــــــــــع بزرگ خبـــــری خـــــــودرو

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


هر روز برترین ویدیو ها را تماشا کنید

«قسمت دانلود»


مرتبه
تاریخ : یکشنبه 22 اردیبهشت 1392

 

 

 

لیست مدل‌های 2012 با تغییراتی روبه‌رو شده‌ است. بسیاری از آنها که فکرش را می‌کنید از فهرست 2011 حذف شده‌اند. البته آنهایی هم که همیشه در صدر بودند، هنوز هم هستند. منظور همان بوگاتی ویرون است که بار با مدل سوپر اسپرت آمده است.

چند نکته در فهرست‌بندی این لیست مورد توجه قرار گرفته است. اول و مهم‌تر از همه آنکه الزماً قرار نیست این خودروها تولید سال 2012 باشند. همینکه هنوز روی دست آنها چیزی ساخته نشده باشد،‌ کافی است. نکته بعدی نیز تولید خودرو به صورت کارخانه‌ای است. یعنی در این لیست محصولات دست‌ساز که قیمت سلیقه‌ای دارند، جایی ندارند.

Bugatti Veyron SuperSport

2 میلیون و 600 هزار دلار

ویرون از سال 2005 که روی کار آمد، نامش یک‌ریز بر سر زبان‌هاست. تقریباً همه عناوین را از آن خودش کرد. رکورددار کسب «ترین» در دنیاست.

حالا مدل جدیدش با نام Super Sport باز هم غوغا کرده است. قدرت پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندرش Wشکلش از 987 اسب‌بخار (736 کیلووات) به 1200 اسب‌بخار (880 کیلووات) رسیده است. گشتاورش هم روی مرز 1500 نیوتن‌متر (1100 پوندفوت) ثبت شده است. می‌دانید یعنی چی؟ یعنی رسیدن به سرعت نهایی 431 کیلومتر در ساعت. ویرون استاندارد می‌توانست به سرعت 407 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. درست در چهارم ژولای 2010 تستر ارشد تیم بوگاتی طی دو بار رفت و برگشت توانست به میانگین سرعت 431 کیلومتر در ساعتی برسد.

بار اول در مسیر مخالف جریان باد سرعت 427.9 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد و بار دیگر هم‌راستا با باد توانست 434.2 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. درست روزی که این تست مهم انجام شد، جیمز می یکی از مجری‌های برنامه تاپ‌ گیر نیز در آنجا حضور داشت و توانست بار اول به سرعت 417 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. گفته می‌شود بوگاتی، تنها 30 دستگاه از مدل مسقف آن را خواهد ساخت و می‌بینید که هر کدام چقدر می‌ارزند.

Ferrari 599XX

2 میلیون دلار

فراری آرام نمی‌گیرد. این را دیگر همه می‌دانند. بعد از کوپه جنجالی 575 M Maranello، محصولی به نام 599 GTB Fiorano رونمایی شد. ابتدا قرار بود این سوپر اسپرت مثل بقیه مدل‌ها تند و سریع بیاید و تند و سریع برود. خبری از آتش‌بازی نبود. مدتی از معرفی این خودرو گذشته بود که نسخه فوق اسپرت آن با نام 599XX روی کار آمد. یک عصیان‌گر به تمام معنا.

این فراری به قدری مسلحه است که اجازه حضور در خیابان ندارد. به عبارتی فقط مخصوص پیست است. مشخصات فنی آن نشان می‌دهد انگار فراری یک خودروی فرمول یک را برای مسابقات جی‌تی ساخته است. دور موتور نهایی پیشرانه آن 9000 rpm‌ را نشان می‌دهد. پیشرانه‌ای که خود به قدرت 720 اسب‌بخار (540 کیلووات) رسیده است. این قدرت نتیجه تقویت چند مرحله‌ای پیشرانه و کاهش حداکثری وزن خودرو بود.

با جعبه‌دند‌ه جدیدی که روی آن نصب شده است، فاصله بین هر تعویض دنده فقط 60 ملی ثانیه طول می‌کشد. گفته می‌شود سرعت نهایی آن 360 کیلومتر در ساعت است. از شتاب صفر تا 100 اطلاعاتی در دست نیست ولی می‌دانیم که شتاب نسخه استاندارد 3.7 ثانیه بود. 599 ایکس‌ایکس دارای یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر به قدرت استاندارد 612 اسب‌بخار بود. جالب است بدانید، فراری ایتالیا جانشین این ابرخودرو را F12 Berlinetta معرفی کرد.

Zenvo ST1

1 میلیون و 800 هزار دلار

چه افتخاری از این بالاتر که یک دانمارکی نیز در بین 10 خودرو گران دنیا حضور داشته باشد؟ زنوُ ST1 با چهر‌ه‌ای که اصلاً انتنظار نمی‌رفت از پس یک شرکت تازه‌ تاسیس بربیاید، تولید شد. قوای محرکه این خودرو 7 لیتری با آرایش هشت سیلندر Vشکل است. قدرت خروجی آن را 1250 اسب‌بخار اعلام کرده‌اند. در حقیقت این همان پیشرانه با کد LS7 است که جنرال موتورز آن را برای فروش آماده کرده است.

درباره این خودرو نکته جالبی وجود دارد. مکانیزم تقویت و پرخورانی در قوای محرکه آن هم شامل نمونه توربوشارژر می‌شود و هم نمونه سوپرشارژر. سرعت نهایی‌اش 380 کیلومتر در ساعت و شتاب اولیه‌اش 3 ثانیه عنوان شده است. هم‌چنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعتش نیز فقط 8.9 ثانیه به طول می‌کشد. این خودرو با وزن 1376 کیلوگرمی‌اش توانسته به ارقام فوق دست پیدا کند. شرکت زنوو تنها 15 دستگاه از مدل ST1 را آن هم به صورت سالی 3 دستگاه تولید خواهد کرد.

هر خریداری این خودرو می‌توان یک ساعت لوکس به قیمت 50 هزار دلار هدیه بگیرد. اگرچه به نظر نمی‌رسد ولی درون کابین این خودرو مانند هر محصول اسپرت، انبوهی از امکانات رفاهی دیده می‌شود از صندلی‌های مخصوص پیست گرفته تا نقشه‌خوان ماهواره‌ای و حتی سیستم صوتی حرفه‌ای.

Koenigsegg Agera R

1 میلیون و 750 هزار دلار

اگر قرار باشد یکی از تولیدات کونیگزگ را انتخاب کنیم، قطعاً باید دست روی Agera بگذاریم. این سوئدی یک شاهکار به تمام معنا است. بعد از موفقیت‌های غیر قابل پیش‌بینی مدل‌های CCX و CCXR مهندسان این شرکت مغرور نشدند و پا را نه یک گام،‌بلکه چند گام فراتر گذاشتند. سال 2009 نسخه آزمایشی یا پروتوتایپ آن معرفی شد. یک کوپه نه چندان زیبا با پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر Vشکل.

شتاب اولیه این مدل 3.1 ثانیه و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعتش 8.9 ثانیه بود. بعدها وقتی نسخه نهایی آن رونمایی شد، دنیا چهره زیبا و خیره‌کننده‌اش را به مشاهده نشست. شرکت برای نسخه جدید از یک پیشرانه 5 لیتری دو توربوی 1100 اسب‌بخاری (820 کیلوواتی) استفاده کرد. همین شد که شتاب صفر تا 100 آگِرا به 2.9 ثانیه کاهش یافت. سرعت نهایی این خودرو 420 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.

با تغییراتی در ساختار آئرودینامیک و تغییر نوع لاستیک‌ها می‌توان این عدد را تا مرز 440 کیلومتر در ساعت نیز بالا برد. کونیگزگ Agera R در حال حاضر رکورددار سریع‌ترین پیمایش صفر تا 300 تا صفر است. این خودرو مسافت فوق را طی 14.5 ثانیه می‌پیماید. رکورد قبلی در دستان بوگاتی ویرون با 14.6 ثانیه بود. شرکت سازنده تاکید می‌کند که برای استفاده از حداکثر توانمندی‌های این خودرو باید از سوخت Bio با اکتان 95 استفاده کرد.

Lamborghini Reventon Roadster

1 میلیون و 600 هزار دلار

بیایید خوشحال باشیم از اینکه در دورانی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم بگوییم این خودرو هم عصر ماست. لامبورگینی برگ برنده تمام تاریخ خود را رو کرد. رونتون کوپه وقتی سال 2007 در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد تقریباً همه‌چیز و همه‌کس را تحت تاثیر خودش قرار داد. سال 2009 این داستان با رونمایی از نسخه رودستر، شکل وحشتناک‌تری به خود گرفت.

شعار Reventón Roadster این است: شانس برخورد از نزدیک با این خودرو 1 به 700 میلیون است. قوای محرکه آن شامل یک پکیج 6.5 لیتری 12 سیلندر Vشکل است که 670 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. سرعت نهایی این مدل 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش 3.3 ثانیه ثبت شده است. بد نیست بدانید از این خودرو تنها 20 دستگاه تولید شده است. حتماٌ می‌دانید که طراحی رونتون بر اساس جنگنده F24 الهام گرفته شده است. جنس بدنه آن از فیبر خالص کربن و جوشکاری آن با فناوری ساخت سفینه همراه بوده است.

این محصول از جمله نسختین ابرخودروهایی بود که از ساختار LCD به عنوان نمایشگر عقربه استفاده می‌کرد. علاوه بر درج اطلاعاتی مرسوم مانند سرعت،‌ دور موتور، دمای آب، بنزین و غیره آمپر دیجیتالی آن فشار جانبی نیروی G را نیز نشان می‌دهد. درست مثل هواپیماهای شکاری.

Aston Martin One-77

1 میلیون و 400 هزار دلار

در نگاه اول خیلی با DBS و یا حتی Vantage تفاوت خاصی نمی‌کند. یعنی همان فرم چراغ‌ها و همان ساختار جلوپنجره. اما نزدیک‌تر بیایید. درب کاپوت را بالا بزنید. آنچه می‌بینید یک پیشرانه حجیم 7.3 لیتری 12 سیلندر Vشکل به قدرت 750 اسب‌بخار 559 کیلووات) با 750 نیوتن‌متر (553 پوندفوت) گشتاور است. یکی از علت‌های گرانی این خودرو را می‌توان از اسم‌گذاری‌اش فهمید.

آستون‌مارتین از این خودرو فقط 77 دستگاه تولید خواهد کرد. خودرویی که جعبه‌دنده‌اش شش سرعته اتوماتیک و تایرهایش پیرلی P-Zero Cors است. سرعت نهایی این خودرو 354 کیلومتر در ساعت است که به خاطر دلایل ایمنی روی 320 کیلومتر در ساعت محدود شده است. در ضمن شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش نیز 3.5 ثانیه خواهد بود. به گفته آستون، ساخت این خودرو یکی از دشوارترین تولیدات شرکت بوده است.

چراکه پورسه زمان‌بر کنترل کیفیت هر دستگاه از ان با یک مهندس صورت می‌گرفته است. آستون‌مارتین One-77 یک رکورد جهانی نیز دارد. این خودرو دارای قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی جهان است. یعنی برای افزایش خروجی آن از هیچ‌گونه توربوشارژ و یا سوپرشارژری استفاده نشده است. طراحی پیچیده و انتزاعی این خودرو انبوهی از جوایز را از موسسات بررسی گرافیکی نسیبش کرده است.

Pagani Huayra

1 میلیون و 300 هزار دلار

باید اعتراف کرد تاریخ شرکت پاگانی ایتالیا به 2 دوره تقسیم می‌شود؛ بعد از هوآی‌را و قبل از هوآی‌را. با پایان یافتن جادوگری انواع و اقسام Zonda، همه چشم‌ها به دستان پاگانی دوخته شده بود تا ببینند شعبده بعدی او چیست. الهه باد، بازگشت طوفانی این خودروساز به دنیای ابرخودروها بود. هم‌چنان نیروگاه هسته‌ای این خودرو از سوی AMG زیرمجموعه مرسدس‌بنز تامین می‌شود.

پیشرانه‌ای 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل با دو توربوشارژر که به راحتی می‌تواند 720 اسب‌بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. پیشرانه فوق را قبلاً روی مدل SL65 دیده بودیم. این خروجی برای کشاندن خودرو به سرعت نهایی 370 کیلومتر در ساعت کافی به نظر می‌رسد. کما اینکه پیش از این صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 3.3 ثانیه طی کرده بود. پاگانی مثل اغلب خودروسازان دیگر، از لاستیک‌سازان هم‌وطن خود استفاده می‌کند به طوری که شاهد حضور دو جفت تایر حرفه‌ای از کمپانی Pirelli زیر این هیولا هستیم.

بر خلاف اغلب سوپر اسپرت‌های مدرن، این خودرو از جعبه‌دنده دو کلاچه استفاده نمی‌کند. طراحان هوآی‌را ترجیح می‌دهند از همان روش سنتی کاهش وزن استفاده کننده تا اینکه مکانیزم گیربکس را از چیزی که هست، پیچیده‌تر کنند. دیسک‌ ترمزهای کربن-سرامیکی که شرکت معتبر Brembo برای این خودرو در نظر گرفته است در شدیدترین ترمزها فقط سرخ می‌شوند ولی اصطکاک خود را حفظ می‌کنند.

Hennessey Venom GT

1 میلیون دلار

به قیافه‌اش می‌خورد که همان لوتوس باشد. اما یک لوتوس 1 میلیون دلاری؟ داستان از این قرار است که تیونر هِنسی تنها از شاسی و بدنه لوتوس Exige‌ برای ساخت این موشک خود استفاده کرده است. فقط فکرش را بکنید که قلب کوچک 1.8 لیتری 190 اسب‌بخاری این خودرو جای خود را به یک پکیج غول‌آسای 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل داده باشد. این قوای محرکه درست همان چیزی است که روی شورولت کوروت C6 ZR1 نصب شده بود.

قدرت خروجی این خودرو 1200 اسب‌بخار (890 کیلووات) برآورد شده است. درست مثل خروجی بوگاتی ویرون. هنسی مجبور بود برای کنترل این نیروی خشن از جعبه‌دنده‌های حرفه‌ای شش سرعته Ricardo استفاده کند. قدرت به اضافه مکانیزم انتقال قدرت، باعث آن شد تا سرعت نهایی این خودرو 437 کیلومتر در ساعت ثبت شود. البته پیش‌بینی هم می‌شد که نتیجه نصب یک پیشرانه 1200 اسب‌بخار روی یک بدنه 1200 کیلوگرمی بی‌نظیر می‌شود.

برای ایستادن این شهاب‌سنگ خروشان به ناچار از دیسک‌ ترمزهای سنگین 4 پیستونه 380 میلی‌متری استفاده شده است. خبرهایی شنیده می‌شود که قرار است مدل روباز ونوم جی‌تی نیز تا سال 2013 تولید شود. آن وقت است که امکان دارد دوباره این لیست گران‌ترین خودروها دستخوش تغییراتی شود.

SSC Tuatara

970 هزار دلار

می‌گفتند تنها با یک هدف تولید شد؛ نابودی بوگاتی ویرون. آخرین دستاورد شرکت شلبی سوپر کارز با چهره فرازمینی خود تحسین منتقدین را برانگیخت. خودرویی با یک پیشرانه حجیم 6.9 لیتری هشت سیلندر Vشکل که توانسته 1350 اسب‌بخار (1007 کیلووات) نیرو و 1413 نیوتن‌متر (1042 پوندفوت) گشتاور تولید کند. تصور کنید وقتی این قدرت روی یک بدنه 1250 کیلوگرمی قرار می‌‌گیرد.

حاصل کار شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت طی 2.5 ثانیه و رسیدن به سرعت نهایی 444 کیلومتر در ساعت است. این آمریکایی می‌خواهد پس از رونمایی رسمی به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا بالاخره پادشاهی ویرون را پایان بخشد. نکته جالب در بخش مهندسی این خودرو دیده می‌شود. حداکثر دور موتور در بالاترین میزان قدرت و گشتاور به یک میزان یعنی 6800 rpm است. می‌دانیم که اغلب گشتاور در دورهای پایین‌تری به اوج می‌رسد.

هم‌چنین گفته شده است که دور موتور نهایی که بلوک پیشرانه می‌تواند تحمل کند 9200 دور در دقیقه است. قرار است برایآن از تایرهای میشلین مدل Pilot Sport PS2 استفاده شود. تایرهایی که در دو چرخ جلو 235.35 و در دو چرخ عقب 335.30 اینچی هستند. تائوتارا می‌ورد تا سال 2013 به صورت رسمی وارد بازی هیولاها شود.

Porsche 918 Spyder

850 هزار دلار

شاید خود پورشه هم باورش نمی‌شد که روزی در این لیست قرار بگیرد. می‌گویند پورشه با تمام عظمتش بعد از Carrera GT نتوانست جانشین خوبی را برایش پیدا کند تا اینکه 2 سال پیش نسخه مفهومی آن در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. حضور پورشه 918 در این لیست از یک سو نیز حایز اهمیت است.

خودرو فوق تنها مدلی است که به صورت هیبریدی تولید شده است. یعنی بخشی از نیروی خودرو را از پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر Vشکل به قدرت 580 اسب‌بخار (430 کیلووات) و بخش دیگر را از دو موتور الکتریکی به قدرت 200 کیلووات معادل 270 اسب‌بخار فراهم می‌کند. پیشرانه درون‌سوز 918 پیش‌تر در مدل RS Spyder مخصوص مسابقات 24 ساعته لومان دیده شده بود که انصافاً عملکرد خوبی از خودش نشان داده بود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این آلمانی زیبا 2.9 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 330 کیلومتر در ساعت است. تمام خودروهایی که در این لیست وجود دارند معمولاً در قسمت تولید گازهای آلاینده و مصرف سوخت، کارنامه درخشانی ندارد.

اما پورشه 918 با تولید تنها 70 گرم گاز Co2 در هر کیلومتر حتی از بسیاری فانتزی‌های ژاپنی نیز پاک‌تر است. حیرت‌انگیز است که مصرف سوخت آن تنها 3 لیتر در هر 100 کیلومتر ثبت شده است. در صورت تمام سوخت می‌توان تا 32 کیلومتر تنها با انژری برق این خودرو پیمایش کرد

"با تشکر از سایت بازار خبر"




طبقه بندی: قیمت خودرو های جدید،  مطالب ویژه،  دانستنیهای خودرو، 
ارسال توسط pooya Rasooli

آرشیو مطالب
نظر سنجی
از کدام کمپانی زیر خوشتان می آید؟








والپــیپـــر ها
عکس روز
پیوند های روزانه
امکانات وبلاگ
امکانات جانبی

کدستان
نیش ترمز