تبلیغات
مرجع خبری خودرو
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو - **تاریخچه ی اتومبیل* کد افکت متن
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو
"رسانه ی خبــــــری خودرو "وابسته به منابع رســــــمی

* تیتر بهترین و داغ ترین خبر های روز را این جا بخوانید *

 

 

beautifulcars


Create your flash banner free online
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

محل تبلیغات شما

*************************************************************
مرجــــــــــع بزرگ خبـــــری خـــــــودرو

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


هر روز برترین ویدیو ها را تماشا کنید

«قسمت دانلود»


مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 18 دی 1392

 * تاریخچه ی اتومبــــیل *

هر گاه ارابه ای سه چرخ و خشن که درجلو آن ماشین بخار حجیمی قراردارد در نظر آورید پدر بزرگ اتوموبیل های امروزی

را خواهید شناخت . این ارابه که آنرا فارادیه نامیدند امروز در موزه پیشه و هنر پاریس موجود است . و می توان آن را از 

نزدیک مشاهده کرد . این اسباب توسط کونیو ساخته شده است . می گویند هنگام نخستین . . .

***********************************************

   لطفاً برای خواندن ادامه ی متن به لینک زیر بروید

                                                                                                                                                            

هر گاه ارابه ای سه چرخ و خشن که درجلو آن ماشین بخار حجیمی قراردارد در نظر آورید پدر بزرگ اتوموبیل های امروزی را

خواهید شناخت . این ارابه که آنرا فارادیه نامیدند امروز در موزه پیشه و هنر پاریس موجود است . و می توان آن را از نزدیک

مشاهده کرد . این اسباب توسط کونیو ساخته شده است . می گویند هنگام نخستین . . . و آخرین آزمایش در 1768 این وسیله نقلیه 

یک مرتبه از جا کنده شده و دیوار را فروریخته است .

عرابه « کونیو » ساعتی 4 کیلومتر راه می پیمود اما با دیگ بخار آب بیش از یک ربع ساعت حرکت خود کار ممکن نبود . با وجود 

آنکه کونیو نمونه دیگری ساخت اما این نمونه ها جزبرای نگهداری در موزه بکار دیگری نیامد . اما این امر مانع از آن نیست که

بگوئیم کونیو راه باز کرده و پیشقدم بوده است و با تکمیل موتور و مواد و مصالح بعدها نتیجه گرفته است .

در 1773 آمده بوله اتومبیل بخاری اختراع کرد که محور چرخهای جلو روی دو محور دیگر قرار داشت و در پیچ و خم راه و جاده

تاثیر فرمان چرخهای جلو وضع درست و مناسبی پیدا می کرد .

در 1785 دملر یک کالسکه نفتی ساخت و با مهندسی بنام لواستر شریک شدند و در 1890 کاربراتور با سطح ثابت اختراع کردند .

در همان سال مهندس دیگری به نام لئون سرپله دیگ بخار منفجر نشدنی ( نترک ) را ابداع کرد و ساخت . پس از آن یک رشته

تکمیل توسط جمعی از محققان در کار اتومبیل صورت گرفت از جمله کارل بنز در 1896 نخستین کالسکه اتومبیل را که پدر بزرگ

تاکسی های امروزی است در پاریس بحرکت در آورد .

نام مارکی آلبردودیون را هم باید برد . وی در 1889 موتور ستاره ای شکل دارای استوانه گردان و در 1899 انتقال حرکت بوسیله

دو صفحه متمایل را ابداع کرد . رنه پانار در 1907 موتور بی دریچه را ساخت . هانری فرد در امریکا نمونه اتومبیل جهانگردی را

پدید آورد . لوئی رنو فرانسوی در 1899 آلتی را برای تغییر سرعت اختراع کرد و همچنین . . .

اگر بخواهیم از کلیه مخترعان چه معروف و چه گمنام و صاحبان صنایع چه خوشبخت و چه بد اقبال که اتومبیل را به صورت امروزی 

با این پایه از تکمیل پدید آوردند نام ببریم سخن به درازا خواهد کشید . با این حال برخی از این اختراعات که راه رسیدن به اتومبیل

های کنونی را نشانه گذاری کرده است توجه کردنی و نام بردنی می باشد . فرنان فر که به سال 1850 در کلرمن به دنیا آمد هم خود را

مصروف ساختن موتور کرد . وی نخست از موتور های افقی کار را آغاز کرد بعد موتور های قائم سپس موتور های 2،4،6 سیلندر

را پدید آورد ؛ کار دیگر او اینکه دریچه های خود کار را تبدیل به دریچه های فرمانی کرد .

طریقه روشن کردن ماشین را با قرقره و جسم لرزان و بعد با ماگنت را او یافت . بین سالهای 1885 و 1899 موتور 32 سیلندر 

شعاعی و موتور مرکب 5 شعاعی را بوجود آورد . همین که اتومبیل سازی رونق گرفت فره یقین کرد که صاحب مکنت و ثروت 

سرشار خواهد شد . . .

اما سازندگان ماشین کارهای سابق را ندیده گرفتند و آنچه را خود در نظر داشتند در ساختن اتومبیل در نظر گرفتند . در حالی که فره

20 سال بود ماگنت استعمال می کرد . دارندگان اتومبیل رنج روشن کردن ماشین با اجسام سوزنده را برخود هموار می کردند و با تمام 

این احوال فره دلسرد نشد .در 1906 م انحراف مدخل و مخرج دریچه ها را نسبت به نقاط متحرک اختراع کرد .حق آن است که بگوییم

فره مخترعی با نبوغ و مخترع ماشین انفجاری به شمار می رود .

در زمینه جلو راندن یا کشش رودلف دیزل آلمانی ( در سال 1858 در پاریس متولد شد ) موتور سوختی را اختراع کرد که به نام وی

معروف شدکترنیگ هم کارهای برای کشش ( رانش ) با اتومبیل انجام داد .و طریقه روشن کردن ماشین به وسیله باتری را بنام دلکو ابداع کرد .

در رانش با واکنش موضوعی بود که اپل کوشش بسیاری راجع به دان کرد .همچنین رانش بوسیله توربین بسیاری از اهل تحقیق را 

مشغول داشت اما این امر مربوط به کارها و اختراعات جمعی بود و اختصاص به اتومبیل هم نداشت بلکه مربوط به تکنیک عمومی هر

وسیله بود که رانش و کشش در آن منظور باشد .

کترنیگ راجع به اجسام ضد انفجار بنزین و جعبه نیمه خود کار سرعت ومقداری تکمیلات دیگر بررسی های فنی کرده و وسایلی در 

نظر گرفته بود با این همه باید گفت مخترعان دارای حق امتیاز بسیار بودند که با هم رقابت می ورزیدند کترنیگ هم یک تن از آن

جمله بود . یکی از همین مخترعان رنو معروف دارای 700 اختراع در این زمینه بود از جمله پریز مستقیم ، روشن کردن مضاعف 

توسط ماگنت و باتری و میرا کننده ارزش هیدرولیکی و غیر آن .

آنچه گفته شد چند مثال از کار صدها مخترع و هزاران اختراع است که ترقیات فنی و رونق کار اتومبیل را به پایه و مایه امروزی 

رسانده و صنعتی نیرومند از پدپد آورده است ، چنان هم پیش تر اشاره شد با شیوه نوین زندگی در عصر اتومبیل زمان و مکان 

ارزش پیشین خود را از دست داده اما کار به همین جا پایان نیافته است .رانش به وسیله واکنش با ساختن هواپیمای جت و موشک 

های قاره پیما و فضا پیما از صورت قضایای علمی و نظری وارد مرحله عمل گردیده است . از سوی دیگر موضوع اینکه نیروی اتم 

جانشین نیروی محرکه پیشین گردد خود بحثی جداگانه است که مجال گفتگو در باره آن در اینجا نیست .


منبع:کتاب دایرة المعارف مصور زرین




طبقه بندی: تاریخچه ی اتومبیل، 
برچسب ها:

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

تاریخچه ی اتومبیل، دانستنیهای خودرو، خودروهای اولیه، همه چیز دریاره ی ماشین ها، ارابه ها، تاریخچه،
ارسال توسط pooya Rasooli

نمایش نظرات 1 تا 30
آرشیو مطالب
نظر سنجی
از کدام کمپانی زیر خوشتان می آید؟








والپــیپـــر ها
عکس روز
پیوند های روزانه
امکانات وبلاگ
امکانات جانبی

کدستان
نیش ترمز