مرجع خبری خودرو
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو - ایران؛ چهارمین خودروساز بزرگ جنبش غیرمتعهدها کد افکت متن
رسانه ی خـــــــــــبری خودرو
"رسانه ی خبــــــری خودرو "وابسته به منابع رســــــمی

* تیتر بهترین و داغ ترین خبر های روز را این جا بخوانید *

 

 

beautifulcars


Create your flash banner free online
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

محل تبلیغات شما

*************************************************************
مرجــــــــــع بزرگ خبـــــری خـــــــودرو

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


هر روز برترین ویدیو ها را تماشا کنید

«قسمت دانلود»


مرتبه
تاریخ : دوشنبه 6 شهریور 1391
                
      



بر اساس آمارهای منتشر شده، ایران چهارمین خودروساز بزرگ در بین كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به شمار می‌رود.
بر اساس آمار انجمن جهانی خودروسازان، ایران در سال 2011 پس از كشورهای هند، برزیل و مكزیك رده چهارم بزرگترین خودروسازان را در بین كشورهای عضو جنبش غیر متعهدها به خود اختصاص داد.
ایران درسال گذشته میلادی با رشد 3.1 درصدی بالغ بر یك میلیون و 648 هزار و 505 دستگاه خودرو تولید كرد. این در حالی است كه هند با تولید سه میلیون و 926 هزار و 517 دستگاه خودرو بزرگترین خودروساز عضو جنبش غیرمتعهدها لقب گرفته است.
همچنین برزیل و مكزیك به ترتیب با تولید حدود 3.4 و 2.7 میلیون دستگاه خودرو رده‌های دوم و سوم بزرگترین خودروسازان جنبش غیرمتعهدها را به خود اختصاص داده‌اند.
پس از این چهار كشور نیز تایلند، تركیه، اندونزی، مالزی، آفریقای جنوبی، ازبكستان و مصر در رده‌های بعدی بزرگترین خودروسازان عضو این جنبش قرار دارند.
سال گذشته تولید جهانی خودرو با افزایش 3.1 درصدی به رقم 80 میلیون و 107 هزار و 564 دستگاه رسید. كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در سال 2011 در مجموع سهمی حدودا 20 درصدی از كل تولید جهانی خودرو را در اختیار داشتند.
از مهمترین برندهای خودروسازی در هند می‌توان به تاتاموتورز، ماهیندرا، موراتی سوزوكی و آشوك لیلاند اشاره كرد. طی چند یك دهه اخیر شركتهای خودروسازی بزرگ جهان اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار و صنعت خودروسازی هند كرده‌اند. هند دارای یكی از سریعترین نرخهای رشد بازار خودرو در بین كشورهای جهان است.
از سوی دیگر از خودروسازان مهم فعال در صنعت خودروسازی برزیل می‌توان به فیات، نیسان، رنو، پژوسیتروئن، هوندا، هیوندای، میتسوبیشی، كرایسلر، آئودی، بنز، جنرال‌موتورز و فورد اشاره كرد. دولت برزیل اخیرا برای حمایت از صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی این كشور تعرفه واردات خودروهای خارجی را به این كشور افزایش داد. برزیل نیز مانند هند در یك دهه اخیر شاهد سرمایه‌گذاری گسترده خودروسازان خارجی در این كشور بوده است.
مكزیك نیز كه رده سوم را در بین خودروسازان بزرگ عضو جنبش غیرمتعهدها به خود اختصاص داده، همچون هند و برزیل سرمایه‌گذاریهای خارجی زیادی را در زمینه خودروسازی طی سالیان گذشته جذب كرده است. این كشور نزدیك به 50 درصد از خودرو تولیدی خود را به آمریكا صادر می‌كند. بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان شامل خودروسازان ژاپنی و اروپایی اقدام به احداث كارخانه‌های خودروسازی در مكزیك كرده‌اند. ایران نیز به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ عضو جنبش غیرمتعهدها دارای دو قطب اصلی خودروسازی یعنی ایران‌خودرو و سایپا بوده و در حال حاضر دو خودروساز بزرگ فرانسه یعنی پژوسیتروئن و رنو بیشترین همكاری را با صنعت خودروسازی ایران دارند. همچنین عمده بازار خودروهای سواری در ایران مربوط به محصولات شركتهای پژو، رنو و كیا است.




طبقه بندی: اخبار های داخلی،  مطالب مهم، 
ارسال توسط pooya Rasooli

آرشیو مطالب
نظر سنجی
از کدام کمپانی زیر خوشتان می آید؟








والپــیپـــر ها
عکس روز
پیوند های روزانه
امکانات وبلاگ
امکانات جانبی

کدستان
نیش ترمز